Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Nyitóoldal

Menüpontok

Kezdőlap

Cikkek: 0

Cikkek

FORD SCORPIO

2017.04.26

| Menüpont: Nyitóoldal

 A Ford a világ egyik legnagyobb autógyártója, amelyről a monumentalitás mellett az is elmondható, hogy szerves részét képezi a XX. századi történelemnek; márpedig ez azért kevés márkának a sajátossága.

 Az amerikai multinacionális vállalatot Henry Ford amerikai üzletember alapította 1903-ban, és amikor tizenegy társával leült megbeszélni a dolgokat, még ő sem gondolta, hogy vállalkozása hamarosan a világ egyik legfontosabb ipari cége lesz. A század első felétől kezdve az amerikai ipar ugyanis egyet jelentett a Ford névvel, és a gyár jelentős szerepet játszott a második világháború haditermelésében is.

 1908-ban a legendás T-modell akkora sikert ért el, hogy 1927-ig mintegy tizenöt millió darabot adtak el belőle, ezzel pedig az ország hatalmas lökést kapott a városiasodás útján. A fokozatos növekedés miatt szükségessé vált a külföldi terjeszkedés is, és a cég szép lassan beépült a világ országaiba. A Ford uralni kezdte a piacot szinte minden kategóriában.

 

RENAULT TWINGO

2017.04.26

| Menüpont: Nyitóoldal

 Az 1898-ban alapított Renault Franciaország egyik legnagyobb járműgyártó csoportja, amely a több mint százéves hagyományokhoz híven kiváló személyautókat, teherautókat, buszokat és traktorokat gyárt szerte a világon.

 A céget Louis Renault hívta életre két testvérével, Fernanddal és Marcellel, és már hamar az autóversenyek középpontjába került a márka. A Renault AK 90CV a magyar Szisz Ferenccel (az akkori tesztelési osztályvezetővel) a volán mögött megnyerte az 1906-os Grand Prix versenyt, azonban az első világháborútól kezdve a személyautók gyártása visszaszorult.

 A haditermelés után a második világháborúig a Renault leginkább mezőgazdasági és ipari gépeket gyártott, és mivel a cég együttműködött a német megszállókkal, ezért később államosították, és Pierre Lefaucheux vezetésével, valamint a „Régie Nationale des Usines Renault” néven újjáalakították.

 

Citroën C5

2017.04.26

| Menüpont: Nyitóoldal

A Citroën Franciaország egyik jelképe lett az évek során, ezt aa kitüntetést pedig többek között annak köszönheti, hogy számos ikonikus, időt álló modellt dobott piacra közel százéves fennállása során.

 A párizsi székhellyel rendelkező Citroënt 1919-ben alapította Andre Citroën francia iparmágnás, és a cég az első nem amerikai autógyártó lett, amely tömegtermelésre rendezkedett be. A Citroënt már a kezdetektől fogva innovatív hozzáállás, és kísérletezőkedv jellemzett, ennek is tudható be az, hogy az évtizedek során a márkának komoly rajongótábora lett.

 Az autógyártó szlogenje („Kreatív technológia”) is azt mutatja, hogy a Citroën folyamatosan azért küzdött, hogy a fogyasztóknak újszerű, friss és tartós modelleket kínáljon, amit élmény vezetni, és amit biztonságosan lehet használni.

 

Fiat Brava

2017.04.26

| Menüpont: Nyitóoldal

Több mint százéves történelemmel a háta mögött, a Fiat a világ egyik jelentős autógyártójának számít. Az olaszországi márkát még 1899-ben alapították, és a név az olasz "Fabbrica italiana Automobili Torino" rövidítésből ered (amelynek jelentése: Olasz Autógyár Torino).

 A Torino városában található vállalkozást a messzi múltban Giovanni Agnelli álmodta meg. Alig negyven évvel később, a második világháborúban a Fiat a harctérre is gyártott járműveket (repülőgépeket és harckocsikat), a harcok lecsillapodásával azonban visszatértek a fő profilt jelentő autógyártáshoz.

 A Fiat már hosszú ideje évi mintegy 1,4-1,5 millió autót gyárt a világpiacra, bár a legfontosabb piacnak Európa (és azon belül Olaszország) számít. A Fiat legsikeresebb gyártmányai a városi közlekedésben népszerű szuperminik, amik 2011-ben az eladások 84 százalékát tették ki.

 

Suzuki Wagon R

2017.04.26

| Menüpont: Nyitóoldal

1909-ben Michio Suzuki létrehozta az aprócska japán településen, Hamamatsun a szövőszékek gyártására specializálódott vállalatot, amely az elmúlt bő száz évben igencsak komoly változásokon ment keresztül, és mára leginkább a kiskategóriás autói miatt számít híresnek.

 A Suzuki a jelenkorban a világ egyik legnagyobb személygépkocsi-gyártója (a 10. körüli helyen áll a rangsorban), és több mint ötvenezer ember alkalmazásával próbálja megőrizni a helyét a piacon. A multinacionális cég jelenleg 23 országban működtet gyárakat, és 192 országban van jelen forgalmazói segítségével.

 

Skoda Fabia

2017.04.26

| Menüpont: Nyitóoldal

Még tinédzser, és ha ember volna, alkoholt még nem is vehetne; kötelező lenne az iskolába járás, és nagyjából ezekben a pillanatokban készülne számára a személyi igazolvány: az 1999 óta gyártott Škoda Fabia a cseh gépjárműgyár egyik fiatal példánya, és mint ilyen, még van hova fejlődnie. De már alakulnak rajta a dolgok.

 A Fabiát leszállító Škoda Auto Csehország egyik büszkesége, napjainkban pedig a Volkswagen cégcsoport egyik fontos tagja. 1895-ben alapította Emil Škoda, és a vállalkozás az előző évszázad húszas éveire Csehország egyik legnagyobb ipari óriásává nőtte ki magát. 1900-ban bekövetkezett halála miatt Škoda nem sokáig élvezhette munkája gyümölcsét, így végül azt sem láthatta, ahogy a gyár 1911-ben egybeolvadt a Laurin&Klementtel. Ez az a dátum, amikor ténylegesen Škoda gépjárművekről beszélhetünk, és innentől datálható, hogy a cseh cég a Monarchia egyik vezető cége lett.

 

Suzuki (Grand) Vitara

2017.04.26

| Menüpont: Nyitóoldal

A „mi autónk” nemcsak a kiskategóriás családi kocsikkal bánik megbízhatóan, bár kétségkívül azok jelentik a specialitásukat. A japán multinacionális cég, a Suzuki autók és motorkerékpárok gyártásával foglalkozik, és köszönhetően az olcsó áron elérhető autóinak, a márka a 12. legnagyobb személygépkocsi-gyártónak számít a világon.

 Az 1909-ben alapított Suzuki több mint ötvenezer embert alkalmaz, 23 országban 35 nagyobb gyártórészlege van és 192 országban 133 forgalmazója teríti a termékeket. Személygépkocsikból 2011-ben közel hárommilliót gyártottak, és legalább ennyi leszállított motorkerékpárral büszkélkedhetnek abban az évben. Ennek eredményeképp  543 millió dolláros profitjuk volt.

 

Nissan Almera

2017.04.26

| Menüpont: Nyitóoldal

Ha máshonnan nem, hát Bud Spencer szavaiból tudjuk (Kincs, ami nincs), hogy Japán termékei világhírűek. A szigetország pedig nemcsak az elektronika, hanem az autógyártás területén is elismerésre méltóeredményeket mutat fel.

Az 1930-as években alapított Nissan közel nyolcvan éve gyárt autókat, és a második világháború után már amerikai üzemeket is létesítettek, valamint kiépítették az európai értékesítői hálózatot. A cég bebetonozta magát, amiben segítették a kiváló autók, valamint az azokhoz köthető előnyös tulajdonságok (alacsony fogyasztás, megbízhatóság).

 

Volkswagen Passat B5

2017.04.26

| Menüpont: Nyitóoldal

 A Volkswagen a világ egyik legnagyobb autógyártója, amely nemcsak nevében népautó, hanem piaci hozzáállásában is. A konszern célja, hogy megbízható autókat értékesítsen elérhető áron, ezért pedig egy sor olyan modellt dobott piacra, amely a családokat szolgálja ki.

 Vannak persze sportosabb típusok (Scirocco) vagy épp keménykedő crossoveres változatok (Toureg), azonban a VW mindig is a tömegek kedvében szeretett volna járni. A Golf, a Jetta, a Passat, a Sharan vagy a Bora a maguk módján a középkategóriás embereket igyekeznek kiszolgálni; nagycsaládok, kiscsaládok, több gyerekes üzletemberek és persze a fiatal párok kerültek a célcsoportba.

 

Volkswagen Golf III

2017.04.26

| Menüpont: Nyitóoldal

Német kocsi? Volkswagen. Elérhető német kocsi? Még inkább Volkswagen.

 Nevéhez mérten népautó, vagyis megbízható minőség megfizethető áron; gazdag történelmi háttere és szerepe, valamint az autógyártásban meghatározó helyzete miatt a Volkswagen méltán az egyik legismertebb autógyártó a világon.

 A mostani konszern elődjét 1937-ben alapította Ferdinand Porsche a németországi Wolfsburgban, napjainkban pedig tizenkét márka tartozik alá: a VW mellett az Audi, a SEAT, a Skoda, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Ducati, a VW Nutzfahrzeuge, a Scania és a MAN. Közel húsz százalékot birtokol a Suzukiban is, valamint a jelenkori üzletpolitika okán Kínában is jelentős piaci részesedéssel rendelkezik. A Volkswagen világcég, közel 350 ezer dolgozóval, rengeteg saját fejlesztéssel és számtalan gyárral mindegyik lakott kontinensen.