Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


BMW 730i stílus, elegancia és megbízhatóság

2017.04.24

bmw1.jpg

 

 

 

 

 

Stílus, elegancia és megbízhatóság: a Bayerische Motoren Werke AG, vagyis a BMW közel száz éve látja el a piacot kiváló autókkal, motorkerékpárokkal és motorokkal. A müncheni részvénytársaság 1916-ban még repülőgyárként alakult, ma pedig a BMW-csoport tagja a MINI és a Rolls-Royce is.

 A több mint százezer alkalmazottat foglalkoztató óriás a teljes világpiacot kiszolgálja, évente mintegy másfél millió autót és bő százezer motort gyárt, éves bevétele pedig megközelíti a 70 milliárd eurót.

 A német tőzsdén jegyzett vállalkozás az előző évszázad húszas éveinek végén kezdte el az autógyártást, miután átvette az Eisenach Járműgyár üzemeltetését. A második világháborút követően a BMW szép lassan kinőtte magát, és a Daimler-Benz által történő felvásárlás elkerülése után elindult az igazi sikertörténet.

 Az 1977 óta gyártott 7-es sorozat ezen sikertörténetek egyike, a típus még ma is részese a BMW palettájának, és a gyártónál joggal büszkék a négyajtós kivitelben kapható luxusautóra.

 A 7-es sorozat a BMW zászlóshajója lett, és csakis sedan vagy hosszában bővített limuzinos változatban kapható. A modell az 1968 és 1977 között gyártott New Sixet váltotta fel, és az utóbbi közel negyven évben tendencia lett, hogy a 7-es szériában vezetik be először a külső és belső újításokat, amik később a kisebb kategóriás BMW-kben is megjelennek.

 Az elmúlt évtizedekben a négyajtós luxuskocsikat öt gyárban, a németországi Dingolfingben, a thaiföldi Rayongban, az egyiptomi Október 6-a városban, az indiai Chennalban és a mexikói Lermában szerelték össze, története során pedig öt generációt élt meg.

 Az első generációt 1977 és 1986 között gyártották és E23 volt a neve. A típusból 285 ezret szereltek össze, tengelyhossza 2795 mm, szélessége 1800 mm, teljes hossza pedig 4860 mm volt. Az első generációt az E32-es váltotta fel 1986-ban, a kocsiba pedig a telefon és faxgép mellett akár borhűtő és ASR is bekerülhetett kívánság szerint.

1977-bmw-733i-e28.jpg

 

Az E32-es tengelytávolsága és hossza is megnőtt, a kocsi pedig kisebb mértékben szélesebb lett. 1994-ig gyártották és több mint 311 ezer darab gurult le a futószalagokról Dingolfingben. A motorkínálat bővült, a hatszelepes benzines mellett a V8-as és a V12-es benzines is elérhetővé vált. A 730i típust V8-as motorral szerelték fel, ugyanakkor csak kézi váltós változata volt. Nőtt a végsebesség és az E32-vel mutatta be a BMW a bővített tengelytávolságú verziót.

bmw_7-series.jpg

 

A harmadik generációt, az E38-ast 1994 és 2001 között árulták a kereskedők, a német és a mexikói gyárban 340 ezer készült belőlük. A motorkínálatban megjelent a dízelmotor, valamint a kézi váltó mellett elérhetővé vált az automata sebességváltás opciója is.

 A harmadik generációs 7-esnek a 750i volt a zászlóshajója, a kocsi többek között egy James Bond-filmben is felbukkant.

 

750il.jpg

 

A negyedik generáció, az E65, az E66, az E67 és az E68 2001 és 2008 készült benzines és dízelmotoros változatban, valamint elérhető volt a Hydrogen 7-es típus is, amelyet hidrogén hajtott. A generációra megnövelt tengelytávolság, hossz és szélesség volt jellemző. A legbiztonságosabb, páncélozott verzió az E67-es volt, az E65-ös pedig a 2005-ös ráncfelvarrást követően a legjobb eladási mutatókkal rendelkező 7-es lett.

 

750i.jpg

 

Az utolsó, ötödik generáció, az F01/F02 2008 óta kapható a márkakereskedőknél. Ez a típus összkerék-meghajtással, valamint hét- és nyolcsebességes automata váltóval bír. Az ActiveHybrid7 jóvoltából a 7-esben is megjelent az elektromos motor, a német gyártó semmiképp sem szeretett volna lemaradni a trendtől.

 A 7-es sorozaton belül a BMW 730i egy kiváló, hosszú ideig gyártott típus volt, amely remek menettulajdonságokkal bírt. A 730i-nek volt a benzines motorok között a legjobb átlagfogyasztása, ugyanakkor a legkisebb végsebessége is, valamint a gyorsulást tekintve sem ez a változat jeleskedett inkább.

 Ettől függetlenül egy biztonsággal és élménnyel használható luxusautó, amelyet még használtan is pazar lehetőség vezetni. Nagy szerepet játszik ebben az is, hogy belül sem az autó zajából, sem a külvilág foszlányaiból nem sokat érzékelünk, így csak a vezetésre és magunkra (vagy a családunkra) kell koncentrálni az utazás során.

Utolsó módosítás - kedd, 25 november 2014

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.