Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Citroën C5

2017.04.26

citroen-c5.jpg

A Citroën Franciaország egyik jelképe lett az évek során, ezt aa kitüntetést pedig többek között annak köszönheti, hogy számos ikonikus, időt álló modellt dobott piacra közel százéves fennállása során.

 A párizsi székhellyel rendelkező Citroënt 1919-ben alapította Andre Citroën francia iparmágnás, és a cég az első nem amerikai autógyártó lett, amely tömegtermelésre rendezkedett be. A Citroënt már a kezdetektől fogva innovatív hozzáállás, és kísérletezőkedv jellemzett, ennek is tudható be az, hogy az évtizedek során a márkának komoly rajongótábora lett.

 Az autógyártó szlogenje („Kreatív technológia”) is azt mutatja, hogy a Citroën folyamatosan azért küzdött, hogy a fogyasztóknak újszerű, friss és tartós modelleket kínáljon, amit élmény vezetni, és amit biztonságosan lehet használni.

 Európában először a Citroën dobott piacra teljesen fémtestű autót (1924-ben a B–10-es modellt), valamint 1934-ben ők kezdtek el először elsőkerék-meghajtású autót tömeggyártásban összeszerelni. Húsz évvel később, 1954-ben a Citroën újfajta felfüggesztéssel jelentkezett, egy évvel később pedig kijött a DS (ami az öreg kontinensen először használt tárcsaféket).

 Az ikonikus DS mellett persze nem szabad elfelejteni a Kacsaként hívott 2CV-t sem, amit 1948 és 1990 között gyártottak, és ami elképesztő népszerűségre tett szert (több mint hatmilliót szereltek össze a nyugdíjazásig).

 A márkának jelenleg a franciaországi Saint-Ouenben van a központja, és a 2011-es adatok szerint évente közel másfél millió autót szerelnek össze gyáraiban. Ma a Citroënnek bő tizenháromezer munkatársa van, és a márka a PSA Peugeot Citroën tulajdonában van.

 A XXI. századba belépő Citroën új fejezetett nyitott saját történetében, és az egyik zászlóshajója a 2001-től gyártott C5 lett, amely egy nagykategóriás családi autó, és ami a Xantia-t váltotta fel az ezredfordulón.

 A tizenkétéves C5-nek jelenleg a második generációja fut, a kocsi pedig viszonylag sikeresnek mondható a vásárlók körében: tágas, kényelmes és elegáns., ezért szeretik a családosok és az üzletemberek is.

 Az első generációt 2001. és 2008. között lehetett megvásárolni a kereskedőknél; kétfajta ötajtós változat volt elérhető, és viszonylag bő volt a motorkínálat is: három-három benzin- és dízelmotoros típus közül választhattak a vásárlók. Az első generációs C5-öt öt- és hatsebességes kézi, valamint négysebességes automata váltóval árulták, a kocsi hossza mintegy 4800 milliméter, szélessége 1770 milliméter, magassága pedig mintegy 1500 milliméter volt.

 A modellt ebben az időszakban Franciaország (Rennes) mellett Kínában (Wuhan) gyártották, a kezdeti fejlesztések pedig még Jacques Calvet igazgató vezetése alatt indultak el. A C5-ön a későbbiekben többször is alakítgattak, mielőtt elérkezett volna a második generáció ideje.

 A modell  exkluzív változata megkapta az újfajta hidropneumatikus felfüggesztést (Hydractive 3), valamint módosításokat eszközöltek az elektronikus szenzorokban.

 A második generációt 2007-ben mutatták be, és 2008-tól kapható a kereskedőknél (egészen a mai napig). Az ötajtós változat mellett megjelent a négyajtós is, valamint jelentősen bővült a motorkínálat (a vásárlók négy benzines és hat dízeles motor közül választhatnak a vásárlás során). A négysebességes automata váltót egy hatsebességes váltotta fel, a méreteket illetően azonban csak minimális eltéréseket tapasztalhatunk.

 A fogyasztók szeretik, mert kényelmes és kiváló a vezethetősége, valamint a saját kategóriában kiugró teljesítményre képes. A fogyasztás kedvező, gyorsulása  több mint megfelelő, kiszámítható, kiváló az ár és az érték aránya, valamint jó a menetdinamikája. A C5 ezért tökéletes választás, és később sem bánjuk meg, ha mellette tesszük le voksunkat.