Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Nissan Almera

2017.04.26

nissan-almera.jpg

Ha máshonnan nem, hát Bud Spencer szavaiból tudjuk (Kincs, ami nincs), hogy Japán termékei világhírűek. A szigetország pedig nemcsak az elektronika, hanem az autógyártás területén is elismerésre méltóeredményeket mutat fel.

 Az 1930-as években alapított Nissan közel nyolcvan éve gyárt autókat, és a második világháború után már amerikai üzemeket is létesítettek, valamint kiépítették az európai értékesítői hálózatot. A cég bebetonozta magát, amiben segítették a kiváló autók, valamint az azokhoz köthető előnyös tulajdonságok (alacsony fogyasztás, megbízhatóság).

 Igazi fénykorát a márka az 1990-es években élte, ekkor jelent meg a Micra, az Almera és a Primera, a cég pedig szinte a világ minden tájára exportált négykerekűeket. Ezt követően veszteséges időszakok következtek, ezért a francia Renault-val egyesülve létrehozták a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportját, amelyet ismét nyereséges évek és több új modell bevezetése követte.

 A Nissan jelenleg mintegy ötmillió autót gyárt évente; 2012-ben a bevétele 9,63 billiárd jen, a profitja 324 milliárd jen volt, és a márka 155 ezer embert foglalkoztat.

 A széles körben ismert és a magyar utakon sokszor látható Almera a márka egyik közismert modellje volt, amelyet kiskategóriás családi autónak terveztek. A típust 1995 és 2006 között gyártották, és valójában az 1978-tól 2007-ig futott Nissan Pulsar európai variációja volt. A Pulsart 2013-ban új dizájnnal ismét a piacra dobták, és mivel a japán gyártónak erősen hiányos az európai modellpalettája, tervezik, hogy az Almera is visszatér Európában.

 Gyártása során az Almera két generációt élt meg. Az első generáció 1995 és 2000 között futott, három változatban lehetett elérni (háromajtós, négyajtós, ötajtós), a motorkínálat pedig az 1,4 literes, 1,6 literes és kétliteres benzinesre, valamint a kétliteres dízelre korlátozódott. A típussal az volt a célja a Nissannak, hogy lecserélje a kiöregedő Sunnyt, ami akkor már mintegy harminc éve a piacon volt.

 1996-ban és 1998-ban is történtek ráncfelvarrások, amelyek során bővítették a motorkínálatot, valamint egyes típusok kaptak napfénytetőt, és a kétliteres GTi igencsak vad (sokak szerint agresszív) külsővel igyekezett megbolondítani a szabadság szerelmeseit.

 2000 januárjában aztán kijött a második generáció, amely áramvonalasabb és erősebb lett elődjéhez képest. A kocsit könnyedén lehetett kezelni és dinamikus vezetési élményt nyújtott, azonban komoly kritikák is érték a típust, és többek között a hátsó utastér lecsökkent méreteit sem szerették a vásárlók.

 A Nissan 2003-ban igazított még egyet az Almerán, és az újabb motorok mellett a külsőt is átszabták egy picit. A második generáció ettől függetlenül nem hozta a számokat, és a gyártást végül 2006. november 29-én beszüntették. A márka nem jelölt ki utódot, ha nem is tudatosan, de talán nem véletlenül, hiszen azóta szárnyra kaptak olyan hírek, hogy az Almera visszatér az európai piacra.

 Az utóbbi években a Nissan eladási számai jelentősen lecsökkentek Európában, ezért a vezetőség azt tervezi, hogy a régi sikereken felbuzdulva ismét gyártani kezdi az Almerát, amely vetélytársa lesz a cégcsoporton belüli Renault-nak is.

 Mindaddig, amíg ez meg nem történik, az Almera iránt érdeklődők körbenézhetnek a használt autók piacán, hiszen a típust nagyon sokan szerették. A felhasználók kiemelik, hogy az autó gyors és dinamikus, valamint megbízható és a jó értelemben véve egyszerű. Az Almera előnye még a használhatóság, az alacsony fogyasztás és az alacsony fenntartási költség, ezért még mindig kiváló választás azoknak, akik egy kellemes autót szeretnének mindennapok távolságainak legyűrésére.