Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


RENAULT TWINGO

2017.04.26

twingo.jpg

Az 1898-ban alapított Renault Franciaország egyik legnagyobb járműgyártó csoportja, amely a több mint százéves hagyományokhoz híven kiváló személyautókat, teherautókat, buszokat és traktorokat gyárt szerte a világon.

 A céget Louis Renault hívta életre két testvérével, Fernanddal és Marcellel, és már hamar az autóversenyek középpontjába került a márka. A Renault AK 90CV a magyar Szisz Ferenccel (az akkori tesztelési osztályvezetővel) a volán mögött megnyerte az 1906-os Grand Prix versenyt, azonban az első világháborútól kezdve a személyautók gyártása visszaszorult.

 A haditermelés után a második világháborúig a Renault leginkább mezőgazdasági és ipari gépeket gyártott, és mivel a cég együttműködött a német megszállókkal, ezért később államosították, és Pierre Lefaucheux vezetésével, valamint a „Régie Nationale des Usines Renault” néven újjáalakították.

 Az első autómodell a 4CV lett, amely megnyerte a Le Mans-i 24 órás verseny mellett a Mille Miglia és a Monte Carlo versenyeket. A siker beindította a Renault fantáziáját, és számos kiváló modell született meg a tehetséges tervezők asztala mellett.

 A Renault már korábban is kiváló kisautókat gyártott; az 5-ös modell például 1972-ben került piacra, és az ezt követően kirobbanó olajválság miatt hamar népszerű lett a gazdaságos kisautó. Az 5-ös modell különféle változatait 1996-ig gyártották, és a hasonló kategóriás autókról azóta sem tett le a márka.

 A cégnél 2012-ben közel 130 ezren dolgoztak, évente 2,6 millió autót szereltek össze és mintegy 1,735 milliárd eurós nyereséget termeltek. A Renault 118 országot szolgál ki.

 A Twingo a márka egyik neves, több mint húsz éve gyártott kisautója, ami rendkívüli népszerűségre tett szert az elmúlt bő két évtized során. A név három tánc összetételéből született, ezek a Twist, a Swing és a Tango. Az első generációt 1992 szeptemberében mutatták be a párizsi Motor Show-n, és a következő évben már elérhetővé vált a modell a kereskedőknél.

 Az első generációs Twingo 1992 és 2007 között készült, ez alatt az idő alatt pedig csupán kisebb ráncfelvarrásokat eszközöltek az autón. A Twingo alapját egy 1986-os prototípus szolgáltatta, amely a W60 kódnyelvre hallgatott. A tanulmány segítségével a francia gyár tervezői az R4-est próbálták újradefiniálni és megalkotni, ezért fontos lett is a gazdaságosság.

 A Twingo tervezésekor szem előtt tartották azt, hogy alacsony legyen ár és kicsi a méret. A tervek az évek során finomultak, és végül 1992 októberében a nagyérdemű is megláthatta az új modellt. A párizsi kiállításon több mint kétezer megrendelést kapott a gyár az autóra, és 1993 áprilisában el is kezdhették az értékesítést. Csak abban az évben mintegy 125 ezer Twingo talált gazdára.

 Az első generáción 1998-ban, 2000-ben és 2004-ben is alakítottak, végül 2007-ben érkezett el az idő, hogy új külsőt és belsőt kapjon a típus. A második generációs Twingo a francia márka szlovéniai gyárában szerelik össze, és az Alliance B platformra épül. A kocsi 3600 milliméter hosszú, 1655 milliméter széles és 1470 milliméter magas, súlya pedig mintegy ezer kilogramm.

 A motorkínálat közepesnek mondható: a másfél literes dízel mellett négy benzines motor közül választhatunk, valamint a vásárláskor eldönthetjük, hogy ötsebességes automata vagy ötsebességes kézi váltós Twingot szeretnénk-e magunk alatt tudni.

 A Renault 2011-ben módosított a második generáción, 2013-ban pedig a gyár beszüntette a Renaultsport Twingo 133 modell összeszerelését. A sportváltozat búcsúja ellenére a Twingo azonban továbbra is elérhető, azonban népszerűsége korántsem ugyanakkora, mint a régi változatoknak.