Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Suzuki (Grand) Vitara

2017.04.26

vitara.jpg

A „mi autónk” nemcsak a kiskategóriás családi kocsikkal bánik megbízhatóan, bár kétségkívül azok jelentik a specialitásukat. A japán multinacionális cég, a Suzuki autók és motorkerékpárok gyártásával foglalkozik, és köszönhetően az olcsó áron elérhető autóinak, a márka a 12. legnagyobb személygépkocsi-gyártónak számít a világon.

 Az 1909-ben alapított Suzuki több mint ötvenezer embert alkalmaz, 23 országban 35 nagyobb gyártórészlege van és 192 országban 133 forgalmazója teríti a termékeket. Személygépkocsikból 2011-ben közel hárommilliót gyártottak, és legalább ennyi leszállított motorkerékpárral büszkélkedhetnek abban az évben. Ennek eredményeképp  543 millió dolláros profitjuk volt.

 A Suzuki Japán második legnagyobb kisautó-gyártója, a cég pedig világviszonylatban is jelentős létesítményt üzemeltet Magyarországon, ahol több mint hatezer embert foglalkoztatnak. Az esztergomi gyárat 1991-ben nyitották, aminek köszönhetően egyre nagyobb eladási számokat produkál a cég a hazai és a környező piacokon is.

 A Vitarával a Suzuki szerette volna minőségi módon bővíteni a palettáját, és egy olyan terepjárót dobott a piacra, amely immáron 25 éve futja a világ útjait. A Vitara (más néven Escudo) Észak-Amerika mellett Nyugat-Európában, a Fülöp-szigeteken, Tajvanon, Kelet-Európában, Dél-Afrikában, az Egyesült Királyságban és Ausztráliában is népszerű választásnak számít.

 A japán autógyártó 1988-ban mutatta be a kocsit, amelynek jelenleg a harmadik generációja kapható a márkakereskedőknél; a nagyobb változatot idővel Grand Vitarának keresztelték el, hogy még inkább érezhető legyen a minőségi (tágassági) módosulás.

 Az 1989 és 1998 között gyártott első generáció két- és- négyajtós változatban volt elérhető, a motorkínálat pedig az egy- és a kétliteres típusok között mozgott. A vásárlók három- és négysebességes automata, valamint ötsebességes kézi váltóval igényelhették a Vitarát, amely szép lassan kitört a japán piacról, és elindult Észak-Amerika, majd Európa felé.

 Az újonnan fellépő igények miatt 1998-ban generációváltás történt, az új Vitara pedig áramvonalasabb és erősebb lett. A második generációt többször is módosították, és egészen 2005-ig volt gyártás alatt a márka japán és kanadai üzemeiben. A kétajtós változatot felváltotta a háromajtós, a négyajtósat pedig az ötajtós; valamint megjelent a kétliteres turbódízel és a 2,5 literes V6-os motor is.

 A harmadik generációs Vitara 2005 óta van forgalomban, az autót Japán mellett Spanyolországban, Iránban, Indonéziában és Ecuadorban gyártják három- és ötajtós változatban. Az elvárosiasodott terepjáró motorkínálatában megjelent a 2,7 és a 3,2 literes V6-os motor. A SUV-ból igényelhetünk ötsebességes kézi, valamint négy- és ötsebességes automata váltós típust, illetve komoly mértékben nőttek az autóba szerelhető extrák is.

 Az autó népszerűnek számít a vásárlók között, amit annak is köszönhet, hogy megbízható partnernek számít a hétköznapok során. A Grand Vitara emellett elegáns megjelenéssel, igényes és kényelmes belsővel és könnyű kezelhetőséggel rendelkezik. A négyféle üzemmódú 4x4-nek köszönhetően a kocsiból kihozhatjuk a maximumot, és nagyvadnak számít a városban is, és a terepen is.

 Egybehangzó vélemények szerint a motor lehetne erősebb, valamint a hasmagassága magasabb, hogy a szokványosnál nehezebb terepeken is szaggatni lehessen vele, azonban a Vitara inkább igazodik a középutas igényekhez (nagyobb városi jelenlét, kisebb terepes).

 A hírek szerint közeledik a harmadik generáció ráncfelvarrása, amely várhatóan olyan változtatásokat eszközöl a modellen, amely elnyeri a fogyasztók tetszését.