Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Volkswagen Golf III

2017.04.26

golf3.jpg

Német kocsi? Volkswagen. Elérhető német kocsi? Még inkább Volkswagen.

 Nevéhez mérten népautó, vagyis megbízható minőség megfizethető áron; gazdag történelmi háttere és szerepe, valamint az autógyártásban meghatározó helyzete miatt a Volkswagen méltán az egyik legismertebb autógyártó a világon.

 A mostani konszern elődjét 1937-ben alapította Ferdinand Porsche a németországi Wolfsburgban, napjainkban pedig tizenkét márka tartozik alá: a VW mellett az Audi, a SEAT, a Skoda, a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, a Ducati, a VW Nutzfahrzeuge, a Scania és a MAN. Közel húsz százalékot birtokol a Suzukiban is, valamint a jelenkori üzletpolitika okán Kínában is jelentős piaci részesedéssel rendelkezik. A Volkswagen világcég, közel 350 ezer dolgozóval, rengeteg saját fejlesztéssel és számtalan gyárral mindegyik lakott kontinensen.

 Maga a csoport több mint nyolcmillió autót adott el 2011-ben, 2012-ben pedig mintegy 104 milliárd euró volt az árbevétele. Nem véletlen, hogy a népautó imázs mellett felbukkant a jóval egyszerűbb szlogen is: Das Auto, vagyis A kocsi. Egy jelentős piaci szereplőnek ez jár.

 A Golf is lényegében ezt a képet igyekszik elmélyíteni, hiszen széles tömegeknek készült, ráadásul divatos és elérhető autónak számít közel negyven éve. Az alsó-középkategóriás modell 1974 óta ostromolja a piacot kitartó sikerrel. A legelterjedtebb családi autónak tartják, amely napjainkban a hetedik generációval díszíti a márkakereskedők vitrinjét.

 A Golf I a világ első ferdehátú autója volt egyben, neve pedig igazi érdekességnek számít. Divat volt a hetvenes években a Volkswagen háza táján, hogy a Bogár után a több modellnek hasonló tematikájú neveket adtak (például a szelek ihlették a Passatot és a Sciroccot; a sport ihlette a Derby-t és a Polot). Jól látható, hogy a Golf mindkét csoportba besorolható, és több elmélet is létezik, hogy az áramlat vagy golfjáték számít-e névadónak a hatalmas sikert elérő autó esetén.

 Az első generáció mintegy tíz évig volt kapható, mígnem 1984-ben felváltotta a Golf II. A második generáció formája még sokban hasonlított az I-re, azonban méretét tekintve megnőtt az autó, valamint bővítették a motorpalettát és új lengőkaros hátsó futóművet kapott a típus.

 A mintegy kilenc évig tartó uralmat aztán felváltotta a harmadik generáció, a Golf III, amely nemcsak az év autója lett 1992-ben, de milliók kedvence és legszebb emléke. Nem is csoda, hiszen azokban az időkben a maga nemében tényleg forradalminak hatott az egész érzés.

 A Golf III-at 1991-ben mutatták be, és a régi szögletes kocsi helyett forradalmi változásokat eszközöltek a német autógyárnál: lekerekített lámpák, tágas belső tér, valamint erőteljesebb és halkabb motor. Általános vélemény volt a kocsival kapcsolatban, hogy kiváló a vezethetősége, jó a variálhatósága, kedvező a fogyasztása, a forma időtálló és kényelmes a belső tér.

 A legtöbb tulajdonost a külső mellett a strapabíró motor és az optimális fogyasztás győzte meg, de sokan dicsérik a csomagteret és a könnyű alkatrész-beszerzést.

 Negatívumként felhozható a korrodálódás, a bizonyos esetekben hangosan üzemelő motor, a turbóval történő kisebb problémák és az apró hibák (ablakemelő, ülésmagasság-állító, központi zár hibája), de mint a legtöbb típusnál, ezek itt sem visszatérő, hanem inkább egy-egy kocsira jellemző eltérések.

 Legnagyobb előnye, hogy bár a generációváltás 1997-ben megtörtént, a Golf III-mal még mindig bátran kimerészkedhetünk az utakra, a kocsi ugyanis nem fog cserben hagyni. Egy jól összerakott, gazdaságos és de gondos üzembentartót igénylő autóról beszélünk, amely gond nélkül robotolja végig a kilométereket.